Orașe fără gropi
Orașe fără gropi
Programul Orașe fără gropi are ca scop extinderea duratei de viață a suprafețelor de asfalt, în cel mai rentabil mod posibil, prin repararea fisurilor și crăpăturilor. Soluțiile Dito Group din cadrul programului de mentenanță preventivă:
- Sunt de 15 ori mai eficiente la buget față de plombarea gropilor din stratul de uzură;
- Reduc necesitatea plombărilor – plombele acoperă gropile, dar generează fisuri și crăpături suplimentare pe rostul de lucru, perpetuând problemele drumului în loc să le rezolve;
- Prelungesc cu până la 7 ani durata de viață a suprafețelor noi de asfalt;
- Sunt rapide și se desfășoară sub trafic auto, datorită tehnologiilor și materialelor utilizate;
- Sunt garantate 3 ani.
Program național de mentenanță preventivă a carosabilului urban, dedicat primăriilor din România. Cuprinde soluții moderne, economice și ecologice.
Programul de mentenanță este un model de bune practici folosit de administrații din întreaga lume: din New York la Munchen sau Budapesta, până la Bacău, Miercurea Ciuc sau Alba Iulia. În România a fost implementat pentru prima dată de echipa Dito Group, în anul 2006.
Soluțiile Dito Group
Repararea fisurilor și crăpăturilor este cea mai bună alegere pentru bugetul unei primării și pentru creșterea duratei de viață a suprafețelor de asfalt. Lucrările de mentenanță se efectuează în funcție de stadiul de degradare al stratului de uzură.
Stadiu incipient de degradare
Colmatarea fisurilor
Procedura corectă presupune îndepărtarea impurităților și încălzirea asfaltului, cu lancea termosuflantă, pentru a crește aderența materialului pe fisură. Fisura se etanșează cu Biguma RS, mastic bituminos destinat fisurilor în asfalt, rezistent la temperaturi și la stresul mecanic produs de anvelope.
Colmatarea fisurilor cu tăiere
Tăierea prealabilă a fisurii permite materialului să intre în crăpătură și crește durata de rezistență a lucrării de la 1 la 3 ani. După tăiere, fisura se etanșează cu Biguma RS. Colmatările cu tăiere sunt garantate 3 ani.
Stadiu avansat de degradare
Fisurile netratate la timp devin crăpături. În acest stadiu trebuie intervenit urgent, pentru că este ultima șansă de a stopa formarea gropilor în stratul de uzură. Dacă nu se întâmplă acest lucru, apa va intra în stratul suport și va degrada drumul foarte rapid.
Colmatarea crăpăturilor
În colmatarea crăpăturilor utilizăm Ditobitt – DSA, un material cu duritate crescută, elastic și impermeabil, destinat suprafețelor de asfalt. Acest tip de material elimină necesitatea unor etape de lucru tradiționale, iar scurtarea timpului de lucru scade disconfortul creat în trafic.