fbpx

Mentenanta preventiva asfalt

Stadiile degradării stratului de uzură al carosabilului,
de la fisură la groapă

Fisurile sunt primele semne de degradare ale unui drum. Ele apar, în dimensiuni variate și sporadic, pe suprafața drumului. Odată apărute, fisurile lucrează mecanic: se măresc, se înmulțesc, se adâncesc, iar în cele din urmă devin crăpături. De la crăpătură la groapă, mai este nevoie doar de o iarnă – apa se infiltrează în crăpătură, îngheață, iar presiunea mărește crăpătura. Gropile apar primăvara pentru că fisurile nu au fost reparate la timp. Pe lângă gropi apar degradările majore ale asfaltului și stratului suport.

Nu putem să oprim apariția fisurilor, dar putem să prevenim formarea gropilor prin lucrări de mentenanță preventivă,  în funcție de stadiul de degradare al carosabilului. Iată cum:

Stadiul 1: apariția fisurilor

Fisurile pot apărea la 6 luni sau la 1 an de la asfaltare. Este stadiul ideal pentru a fi reparate, pentru că sunt încă puține și mici. Lucrările de mentenanță presupun tăierea și colmatarea fisurilor. Tăierea prealabilă a fisurii permite materialului de etanșare să intre în fisură și crește durata de rezistență a lucrării. Odată reparate, fisurile nu se vor extinde și nu se vor mări. De aceea, repararea lor în acest stadiu aduce un avantaj enorm: costuri foarte reduse de întreținere.

Stadiul 2: fisuri vechi și mărite

În acest stadiu, dimensiunea și numărul fisurilor este mai mare, iar bugetul de reparare crește. De obicei, apar primăvara. Aici trebuie intervenit obligatoriu, pentru a nu lăsa fisurile să devină crăpături. Bugetul de reparare rămâne semnificativ mai mic comparabil cu următorul stadiu de evoluție.

Stadiul 3: transformarea fisurilor în crăpături

Fisurile netratate devin în timp crăpături. În acest stadiu trebuie intervenit cu prioritate, pentru că este ultima etapă a degradării stratului de uzură. Dacă nu se întâmplă acest lucru,  apa va intra în stratul suport și va degrada drumul foarte rapid.

Stadiul 4: formarea gropilor

Gropile se formează în timp și apar de la fisuri netratare. Însă noțiunea de groapă poate să dispară, dacă fisurile sau crăpăturile sunt colmatate la timp. Plombarea gropilor atrage costuri de până la 15 ori mai mari, decât repararea la timp a fisurilor. În plus, prin plombare se creează pe perimetrul plombei rosturi, care se vor transforma în fisuri, perpetuând problema.

Indiferent de stadiul în care se află un drum sau vechimea lui, fie că e nou sau cu degradări, repararea fisurilor și crăpăturilor este cea mai bună alegere pentru bugetul unei primării si pentru creșterea duratei de viață a drumurilor din asfalt.

Programele de mentenanță preventivă a drumurilor sunt implementate de administrații din întreaga lume: din New York la Munchen, Budapesta, până la Bacău, Miercurea Ciuc sau Alba Iulia.

În România a fost implementat pentru prima dată de echipa Dito Group în anul 2006.

Vezi programul „Orașe fără gropi”

Continuă lectura

Biguma STRIP SP

Biguma STRIP SP

Bandă din bitum pentru etanșare fisuri 

Descriere generală

Strip SP este o bandă autoadezivă din bitum polimerizat.

Una dintre soluțiile economice de închidere a fisurilor scurte și apărute pe suprafata carosabilă de asfalt și care nu presupune tehnologie sau manoperă dificilă este banda din bitum Strip SP.

Se poate folosi pentru:

  • închiderea fisurilor cu deschidere < de 5 mm;  
  • remedierea zonelor cu defecte minore.

După aplicare se va face o compactare ușoară cu maiul de mână. Prin rularea roților peste Strip SP, aceasta fiind flexibilă, intră în fisura până când umple adâncimea fisurii.

Nu se recomandă aplicarea peste fisurile aflate în parcări și în curbe sau orice alte locuri unde au loc plecări dese de pe loc.

Se folosește împreună cu amorsa Colzumix Haftgrund.

Specificații tehnice

  • Culoare: negru;
  • Dimensiune:  grosime de 3 mm x latimi de 30 – 50 mm;
  • Ambalaj: role de 5m;
  • Prelucrare și aplicare: la rece.

Biguma RS

Microtrenching

Microtrenching

Microșanturi pentru cabluri de fibră optică în carosabil

Aplicație pentru introducerea cablurilor de fibră optică în carosabil prin microtuburi.

Executăm lucrări de realizare microșanțuri astfel încât deranjul și intervenția în carosabil să fie cât de puțin vizibilă și de invazivă atât pentru suportul carosabil, cât și pentru trafic.

Avantaje:

  • Realizarea rostului prin tăiere, nu prin spargere, fără afectarea stratului suport și a carosabilului;
  • Se taie și se îndepărtează materialul până la o adâncime de 40 cm strict pe lățimea necesară tubului de cabluri;
  • Nu afectează stratul suport și nici suportul stânga-dreapta rostului;
  • Se etanșează rostul cu material bituminos autonivelant și impermeabil;
  • Operațiunile se desfășoară succesiv și la sfârșitul zilei de lucru nu rămân rosturi sau zone neacoperite;
  • Deranjul auto și pietonal sunt minime;
  • Fără gropi, șanțuri, pământ și moloz.

Servicii microtrenching

Dispozitiv de acoperire a rosturilor de dilatație DitoJoint Δ 20 – Δ 25

Dispozitiv de acoperire a rosturilor de dilatație DitoJoint Δ 20 – Δ 25

este un dispozitiv etanș și impermeabil realizat in situ, alcătuit din straturi succesive de liant bituminos și agregate

Dispozitivul de acoperire a rosturilor asigură funcționalitate de durată a rostului, o bună etanșare și nu produce zgomot la trecerea vehiculelor peste el.

În perioada de exploatare întreținerea căii de rulare prin asfaltare sau alte reparații nu afectează sistemul de rost. Sistemul DitoJoint poate fi frezat odată cu asfaltul  și ulterior reconstruit.

Avantaje:

  • 100% impermeabil
  • Nu are elemente metalice, neoprene și șuruburi ce s-ar putea desprinde
  • Crează o îmbinare perfectă și etanșă cu stratul de asfalt
  • Nu produce zgomot
  • Poate fi frezat odată cu asfaltul de pe pod și reconstruit ulterior numai pe grosimea frezată
  • Termen de montaj rapid – nu are elemente de beton ce necesită întărire.

Dispozitiv de acoperire a rosturilor de dilatație
Dispozitiv de acoperire a rosturilor de dilatație DitoJoint

Dispozitiv de acoperire a rosturilor de dilatație SilentJoint Δ 30 – Δ 50

SilentJoint Δ 30 – Δ 50

Dispozitiv de acoperire a rosturilor de dilatație la poduri, brevetat, de origine elvețiană.

Este un dispozitiv etanș și impermeabil, alcătuit dintr-un sistem de arcuri pretensionate montate la baza căii de rulare și acoperit cu straturi  succesive de liant bituminos și agregate în grosime de 4-8 cm.

Sistemul de acoperire asigură funcționalitatea de durată a rostului, o bună etanșare și nu produce zgomot la trecerea vehiculelor peste el.

În perioada de exploatare,  întreținerea căii de rulare prin asfaltare sau alte reparații nu afectează sistemul de rost, ultimele straturi de 4-8 cm putând fi frezate și ulterior reconstruite din amestec de liant bituminos și agregate de tip DitoJoint.

Avantaje:

  • 100% impermeabil;
  • Nu ridică probleme de elemente metalice, neopren, șuruburi ce s-ar putea desprinde
  • Nu produce zgomot;
  • Crează o îmbinare perfectă și etanșă cu stratul de asfalt;
  • Poate fi frezat odată cu asfaltul de pe pod și reconstruit ulterior numai pe grosimea frezată.

Dispozitiv de acoperire a rosturilor de dilatație SilentJoint Δ 30 - Δ 50
Rosturi de dilatație la poduri Silent Joint

Dito Group este compania nr. 1 în România pentru mentenanța preventivă a suprafețelor de trafic: piste aeroportuare, drumuri, autostrăzi, platforme logistice și parcări.
Cu 15 ani de activitate și peste 900 de proiecte realizate, Știm că mentenanța preventivă este cea mai valoroasă soluție de a menține carosabilul în stare bună.

DITO GROUP SRL | Copyright ©